Min træning

Træning har gennem årene fået en ny betydning for mig. Jeg er i dag i langt større balance med min krop og en sund tilgang til træning. Jeg kan ikke forestille mig et liv uden træning. Træning giver mig øget selvværd, fornyet energi, stabilisere mit blodsukker, giver mig lyst til at spise sundt mad, bedre selvbillede… ja listen er lang. Med disse positive effekter, kan jeg ikke undvære mit daglige fix; endorfiner som skaber glæde og lykke.

Jeg er i en konstant udvikling med min træning. Fokusere på at sætte nye mål, planer og ambitioner for at holde min motivation oppe. Jeg har i dag lært at lytte til min krop; jeg kan i dag mærke forskel på, om kroppen reelt har brug for ro eller om jeg skal finde den indre styrke frem. I 2013 – 2014 var jeg gennem en periode, hvor jeg nærmest ikke kunne holde hviledage uden negative tanker og en enorm uro i kroppen. Dette er jeg væk fra i dag og tager gerne flere hviledage, hvis det er det der skal til, for at jeg har det godt både fysisk og mentalt.

Fysisk aktivitet er yderligere medicin for mine mavetarmproblemer og er endnu et ultimatum for en velfungerende hverdag, læs mere her Min Mave.


I dag består min træning af styrketræning, cykling, løb og yoga. Jeg elsker denne kombination. At være i harmoni med min krop, smidighed, styrke og udholdenhed som skaber en stærk krop for mig. Jeg startede op på løb år 2015 og løb mit første halv marathon maj 2015 og har gennemført to marathon i 2016 og 2017.

I 2017 startede jeg op på Triathlon og blevet ekstrem glad for sporten. Triathlon er en kombination af svømning, cykling og løb. Jeg gennemførte et halvt Ironman juni 2018 og et helt Ironman (3.8 km svømning, 180 km cykling og 42 km løb) august 2018. Triathlon er kommet for at blive i mit liv. Jeg elsker at sporten bringer mig ud i naturen og kombination giver variation til min krop.

Mine personlige rekorder

★ Halvmarathon 1.42’47

★ Marathon 3.57’10

★ Ironman 70.3 5.54’34

★ Ironman 140.6 13.10’13

IMG_0970 kopi


Links til andet læsestof om mig og min træning

Træning, mål og program Netop nu

10 hurtige med LinusPro

1 Comment

  1. […] Min træning […]

Skriv et svar