Tunbøffer

En gammel opskrift jeg har lavet i mange år som især var på menuen da jeg var single og på SU. Opskrift som er billig, nem og sund – bedre bliver det vist ikke. Igår var jeg alene hjemme, skulle hurtigt lave noget mad efter et svømme pas og inde jeg skulle ud med en veninde. Jeg havde glemt at tage kød op og så jeg skulle finde på noget nemt. Så der kom tunbøffer på menuen. Det er en god måde at få tun på, som er lidt mere spændene end blot fra dåsen.

Opskriften passer til 2 personer eller til en aftensmad samt frokost dagen efter, som i mit tilfælde blev brugt i to sandwich.

Ingredienser

  • 1 dåse tun, vand
  • 2 æg
  • 2 spsk hirseflager
  • ca. 1 dl snittet porrer *
  • Salt & peber
  • 1 tsk kokosolie

Sådan gør du:

Bland alle ingredienser sammen i en skål. Rør til det er blevet en fast fars, jeg brugte blot en gaffel .

Steg på panden i kokosolie, ca. 5 min på hver side til de er gyldne.

OBS:

*grønne del af porren, hvis du spiser FODMAP

Tilføjelser og erstatninger: Du kan erstatte porrer med forårsløg.

Serveringsforslag

Serveret med sorte og hvide quinoa, stegte peberfrugt, spidskål, revet gulerod, avocado og toppet med frisk purløg samt græskarkerner.

Skriv et svar