Mellemmåltider er smart fordi ….

Mellemmåltider kan gøre din hverdag sundere og hjælpe til øget energi og overskud.

Spiser du mellemmåltider hjælper det til at dit blodsukker bliver holdt mere stabilt, jævnfordeling af kcal i løbet af dagen, energi til hjernen og krop, undgår store udsving af sulten og færre overspisninger. Ekstra energi til din træning.

Jeg anbefaler at et mellemmåltid skal bestå at en variation af kulhydrater, fibre, protein og sundt fedt. Jeg har i min e-bog sammensat 14 mellemmåltider som både kan laves hurtigt og nogle opskrifter du kan foodpreppe til flere dage. Jeg har et ønske om at hjælpe med at inspirere til et sundere alternativ og det behøves ikke at være hverken dyre eller tidmæssigt at få sunde mellemmåltider ind i din hverdag. Dette er der netop også fokuseret på i min e-bog.

 

Mellemmåltider er smart, fordi:

★ du opnår et mere stabilt blodsukker

★ du kan nemmere styre din sult

★ du kan bedre undgå overspisning af hovedmåltider

★ du holder humøret og energien oppe

★ du kan nemmere sige nej til alle fristelserne – de tomme kalorier 

★ mellemmåltiderne bygger bro mellem hovedmåltiderne

★ du vil opnå øget koncentration

…. men lad vær med at spise, hvis du ikke er sulten. Lyt til kroppen.

 

Et eksempel for fordeling af mellemmåltider på en dag

Morgenmad kl 7.00

Formiddagsmellemmåltid kl 9.00

Frokost kl 12.00

Eftermiddagsmellemmåltid kl 15.00

Aftensmad kl 18.30

 

Skriv et svar